W zależności jaki jest ten aku.... Ja mam w mojej o2 1.6 44Ah co moim zdaniem do diesla jest za mało.
[O2] Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105
Zwiń
X
-
[O2] Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105
Witam,
dzisiaj w godzinach porannych miałem na tyle dużego pecha że w trakcie przyśpieszania na jednej z ulic Warszawy po wciśnięciu gazu do oporu w trakcie zmieniania pasa usłyszałem huk i zgasł mi silnik, po zaciągnięciu przez pomoc drogową auta do Skoda Auto Wimar diagnoza była natychmiastowa po obejrzeniu okazało się że pękł blok silnika....
moja Skoda 1,9tdi 2007 grudzien model 2008 wersja BXE przejechane 149 tys km
Nie wiem teraz co robic bo na allegro ciezko kogos trafic z takim silnikiem ( mam na mysli kogos pewnego) i z udokumentowanym przebiegiem ;/
POMOCY!!!!
-
-
macomm1981, przykra sprawa, opisz w jakim trybie auto było serwisowane, jakie trasy głównie pokonywało, jaki olej, czy był coś robione ze "szklankami" , jestem wybitnie zainteresowany ponieważ mam identyczny silniczek i czas produkcji tez ten sam.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
pierwszym wlascicielem była firma Leasingowa i po okresie gwarancji odsprzedali auto do pośrednika który miał umowe z nimi, auta nie powiem były bardzo zadbane każdy szczegół usterek był wymieniany na samym początku (podejrzewam że mówił o tym co widać a jeśli czegoś się nie dało zauważyć np spawanego silnika to już mógł o tym nie wspomnieć)
octavka serwisowana od samego początku w ASO przy 120 000 wymieniany rozrzad raczej miała, przejechane na dzień wczorajszy 149 000km.
Dodatkowa byłem wczoraj w ASO rozmawiałem na temat pomocy Skody w naprawie auta i podciągnięcie mojego przypadku w tzn. system "DOBRA WOLA" polegajacy na tym żeby np skoda zaplacila 100% lub 50% kosztów za części (różne warianty są ze wzgledu na wiek i przebieg i czy bylo serwisowane w ASO). Informacje jaką uzyskałem przekaże Wam ..
otóż w przypadku kiedy moje autko ma 3 latka ma ok 149 tys km, przy calkowitym serwisowaniu w ASO, najprawdopodobniej Skoda pokrylaby 50% napraw co wiąże się z dołem silnika ( 12 tys zl ) czyli 6 tysi na start + 1500zł robocizna + uszczelki oleje filtry + zrobienie rozrządu !
Szczerze mówiąc gównozjady narobili wadliwych silników a teraz umywają ręce od tego.
Byłem tak pewny swojej Octavki że w życiu bym się nie spodziewał że stanie się najgorsza opcja z możliwych. Wziąłem pod uwage sprzegło 2mas turbosprężarka albo przywalenie michą która jest nisko zawieszona ale nigdy bym nie powiedział że pęknie mi blok silnika....
Załamany ;/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kikiczyli kolejna wada tych silników...
Ciekawe co jeszcze wyjdzie.
A czym takie pękające bloki mogą być spowodowane? Niedokładny odlew? Zły materiał ? Jak myślicie?
Komentarz
-
-
Re: Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105
Zamieszczone przez macomm1981Witam,
dzisiaj w godzinach porannych miałem na tyle dużego pecha że w trakcie przyśpieszania na jednej z ulic Warszawy po wciśnięciu gazu do oporu w trakcie zmieniania pasa usłyszałem huk i zgasł mi silnik, po zaciągnięciu przez pomoc drogową auta do Skoda Auto Wimar diagnoza była natychmiastowa po obejrzeniu okazało się że pękł blok silnika....
moja Skoda 1,9tdi 2007 grudzien model 2008 wersja BXE przejechane 149 tys km
Nie wiem teraz co robic bo na allegro ciezko kogos trafic z takim silnikiem ( mam na mysli kogos pewnego) i z udokumentowanym przebiegiem ;/
POMOCY!!!!
Spotkałem się z opinią, że VW ze względów sobie znanych zastosował w tych silnikach panewki bez tzw. zamka, a i prawdopodobnie do tego doszła niska jakość użytych materiałów. Z tego też względu po wystąpieniu luzu wał-panewka po pewnym przebiegu obraca panewkę, urywa korbowód i powstają dziury w bloku. Po wymianie nowe były z innego materiału, jednak dalej bez zamka. Zdarzały się pady silników BXE przy przebiegach ok 80 tys km, więc jeśli już to reguły nie ma żadnej. Wiele BXE jeździ długo, ma wiele km nabite i jeździć będzie nadal bez zająknięcia.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Re: Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez macomm1981POMOCY!!!!
Spotkałem się z opinią, że VW ze względów sobie znanych zastosował w tych silnikach panewki bez tzw. zamka, a i prawdopodobnie do tego doszła niska jakość użytych materiałów. Z tego też względu po wystąpieniu luzu wał-panewka po pewnym przebiegu obraca panewkę, urywa korbowód i powstają dziury w bloku. Po wymianie nowe były z innego materiału, jednak dalej bez zamka. Zdarzały się pady silników BXE przy przebiegach ok 80 tys km, więc jeśli już to reguły nie ma żadnej. Wiele BXE jeździ długo, ma wiele km nabite i jeździć będzie nadal bez zająknięcia.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
fabrycznie był BKC i teraz jest BKC również.
Nie znam powodu awarii. Z raportu laweciarza wynika - silnik nie odpala...
Potem po kilkunastu dniach od tego zapisu w raporcie jest wpis do książki - wymiana silnika i turbiny. Ciężko mi powiedzieć czy rozpadło się turbo czy urwał tłok czy coś. Prawdopodobnie podczas tej naprawy w serwisie skody w reichu uszkodzili mi wałek napędzający półoś.
Będę to rozbierał (znaczy skrzynię) na dniach to się okaże co i jak.*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
Komentarz
-
Komentarz